lauantai 22. joulukuuta 2012

20&21: tähtikin on tärkeä!

Saara:

Joululoma ja mä tietenkin valvon;) Ihan huippua!
Vaikka oon saanut nyt lähiaikoina kyllä tosi rennon ja hyvän otteen kouluun, mutta ei mua yhtään haittaa. että saa viettää ja suunnitella kaksi viikkoa ilman semmosta ylimäärästä pätkää keskellä kirkasta päivää;)
Muutenkin mun joululomasta on tulossa ihan ybermahtava, koska joulu ja kaverit ja kavereiden kanssa ihan mahtavia suunnitelmia ja yhteistä rentoo aikaa! Oho nyt, kun kirjoitin ton kaiken niin se tuntuu todemmalta ja aah tuli oikein sellanen tunne mahanpohjaan!;)
Tää viikonloppu ja alkuviikko menee tietenkin enemmän tai enemmän perheen ja joulun parissa:)




Ainiin, Netta ei nyt oo päässy postaileen, kun se (argh miksi en osaa kirjoittaa hän..?) kaatu torstaina koulun jälkeen ilmeisesti niinkun rotvallin reunalta ja löi selkänsä:( Ja se on nyt ihan tosi kipee. Kaikki on siis ihan hyvin, mutta uskoisin, että tietokoneella istuminen ei oo nyt se mieluisin juttu. Ää tekee niin kipeetä jo ajatella tollasta. Huhhuh, onneks ei käyny pahemmin!
En oo jutellu asiasta niinku blogin kannalta Netan kaa, mutta kyllä Nettakin vielä palaa:D
Nyt vaan hirmusti myötätuntoo ja paranemisia!<3

Ja niin nyt kuvien (jotka on edelleen mukavasti weheartititsta ja muutenkin netistä...) kanssa kerron asioista, jotka tekee mulle joulun ja muutenkin kirjottelen kuulumisia;)

Joulun tekee tietenkin mulle se "kuuluisa" joulufiilis, mutta asioita mitkä tekee mulle sen joulufiiliksen on monia. Esittelen ihan pari näistä asioista, vaikka se vähän abstrakti kokonaisuus muodostuu ihan hullun moensta asiasta, ikkunassa roikkuva tähtikin on tärkeä!


Jouluvalot on ainakin ihan must. En muista oonkos jo kirjoittanu teille tästä aiheesta, mutta mulla on ihan pakko olla ainakin mun huoneessa jouluvalot. Niistä tulee aina mieleen se aattoilta, kun kaikki muut on jo nukkumassa ja mä epätoivoisesti yritän valvoa koko yön. Se yritys on ainakin tähän mennessä jäänyt vaan yritykseksi! Siinä on kyllä se pulma, että en millään meinaa saada unta, kun ne kimmeltää tuolla verhotangon koristuksena. Ja en malta odottaa, kun ne yhet saa seuraa mun pikkukuusen piekkusista tuikkivista tähtösistä!:) Viimeistään sunnuntaina.


Piparin tuoksua, tonttujen juoksua... Siinäkin tuli jo kaksi joulufiilistä nostattavaa tekijää.
Oon aika varma, että piparit ja varsinkin niiden leipominen sekä tuoksu tuo tosi monelle suomalaiselle (ja jenkille ja britille......) joulumieltä! Mutta se on varmaan jossain alitajunnassa. Ja tietenkin tykkään tehdä ja ihastella piparitaloja. Mulla ei vaan oo ollu ihan piparitalovuosi, kun en oo mitään saanu silla saralla aikaan.

Tai oon koristellu toisen puolen katosta semmosesta ikean valmistönöstä ja siitä tuli karmea. Onneks sen voi laittaa seinää päin, jos saan koko mökkeröö ikinä valmiiksi asti;) Viime vuonna teinkin niin hienon piparilinnan.(kuvia vanhassa blogissa) Ehkä sit en vuonna taas, kuka tietää..
Niin ja tontut<3 Tunnen itsenikin niin tontuksi tänä päivänä, kun ymmärtää se joulun tonttuilupuolen. Oikeesti en malta odottaa, kun mulla on joskun lapsia ja niille saa ostaa joululahjoja ja tehdä joulukalenteria!
Joulukalenterikin tuo joulun tuntua, vaikkakaan ei enään niin tehokkaasti. Mulla on Varpun tekemä ihan mahtava (vanssien kuuspäkkejä ja muuta mukavaa) ja sit "tonttukalenteri" josta oon saanu korviksia.
Se Varpun tekele on ihan mahti, mutta selviäisin kyllä pelkällä sillä. Sen toisen kalenterin innostuksellä meen varmaan ottaa joululomalla toisen reijän toiseen korvaa, kun mulla on korviksii niin paljon.


Ja lahjat. Tietenkin lahjat! En edes väitä vastaan etteikö ne toisi joulufiilistä!
Nykyään ne on eri tavalla tärkeitä kuin ennen. Mä rakastan tehdä ja ostaa lahjoja, mutta tietenkin myös saada. On ihana yllättyä ja eihän jouluaatto olis todellakaan jouluaatto, jos sillon ei sais lahjoja. Kenelläkään ei taida olla vastaan sanomista?(;
Tänä jouluna mä alunperin oikeesti toivoin vaan hyviä kirjoja ja suklaata, mutta sitten tuli tää episodi kamerani-sanoi-itsensä-irti (heh, en tainnu vielä kertookkaan teille...) ja nyt odotan canon eos 600D kuin kuuta nousevaa ja mä petyn karvaasti, jos en saa sitä:D Lähinnä tietenkin siks, että mulla on järkkäriä ihan törkee ikävä!
Sit toivon, että saan jotain mukavaa ja odottamatonta! Saa nähdä;)
Kavereiden lahjat myös houkuttelee ihan tosi paljon ja odotan jouluaattoaamua, kun saan ne avata! Kiitos jo nyt kaikille lahjoista. Ne antaa jo nyt mulle iloa:)! Antamisen ja saamisen iloa.


Oisko vielä vähän tilanne päivitystä. Kirjoitan nyt kuin eläisin kuuluisaa 21. perjaintaita, jolloin maailma ei loppunutkaan.
Oli jotenkin ihan huippu kiva päivä. Aamupäivällä oli joulupuuro, -juhla ja todistusten jako koululla, mutta oli mukavaa päättää syyslukukausi tollain ja päästä ihan ok päivänpuolikkaan jälkeen jouloman viettoon!
Mun joululoma alkoikin pohtimalla maailmaloppua Pinjan kanssa. Kuulostipa dramaattiselta.
Eikun siis kun en mä uskonu enkä sen puoleen pelännytkään maailmanloppua (ja nytkin tuntuu turhalta kirjoittaa siitä..), mutta meidän kävellessä kotiin joululoman viettoon, mulle tuli semmonen ihan kauhee tunne, että ei joulu tulekkaan ja me vaan kävellään ja kävellään sitä tietä pitkin... noh... kunnes maailma loppuu.
Se tuntu jotankin lopulliselta, mutta unohtui aika äkkiä, kun sain kaikkee mukavaa muute ajateltavaa.
Mun loppupäivä meni suunnillee sillee, et vetelehdittiin ensin Pinjalla Pinjan ja Varpun kanssa ja sitten kävin kotona kiireellä paketoimassa viimeiset paketit (tai ei ne kyl viimesen ollu, mut se kuulosti hyvältä.) ja kiiruhdettinkin sitten kaupunkiin bussilla.
Kaupungilla treffattiin Pihlan, Hannan, Even ja Pinjan kaa vohvelikahvilaan. Vaihdettin joululahjoja ja syöttin sen ylisöpön kahvilan ylihyviä vohveleita!:) Ja siellä sit alko mun ja Even koko illan kestänyt yleistason hepuli.
Kaupungilta, koskarin kautta, päädyttiin Pinjalle Even ja tietty Pinjan kaa ja niin ilta kului hyvässä seurassa hepuloiden. No oli Sonja ja Roosakin paikalla ja sain mä kiharrettua Varpun hiukset (ja puolet Evenkin..) ja tehtyä Sonjan lahja valmiiks ja sillain.¨
Mutta ainakin nauroin paljon ja muutenkin oli vaan sekavan mukavan hubaisaa!:)
Kotona sit nukuin päiväunet ja siivosin huoneen vähän niinku joulukuosiin. Siks oonkin varmaan nyt niin pirtee. Siis niiden päiväunien takia:D
Joka tapauksessa oli mukava ja lupaava aloitus lomalle!:)

Nyt varmaan siirryn youtuben puolella ja sitten varmaankin aika piakkoin nukkumaankin.
Hyvää yötä ja erinoimaista joululomaa!<3 x

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti