torstai 27. joulukuuta 2012

herne lähti lätkimään.

"Ahdistuksen syyt ovat kahtalaiset:
haluamme emmekä voi,
voimme, mutta emme halua"
-Rosa Liksom, Hytti nro 6

Saara:
Hei taas kaikki!
Joulu on ohi, oho. Mulla oli kyllä ehdottomasti elämäni paras joulu! Tajusin kuinka rakastankaan mun perhettä Meillä oli aika erilainen jouluaatto ja oli ihanaa, kun ei ollu sitä 'haluan-lahjat-nyt-heti'-tunnetta koko aattona8)
Oikeestaan söin ja löhösin koko päivän. En osaa kuvailla sitä lämmintä tunnetta sanoilla. Toivottavasti ihan jokainen sai tuntea sen itse!






Vaikka ne lahjat ei ollutkaan mun jouluaaton kohokohta ne oli kuitenkin äärettömän mukavia.
Ihan ykkönen lahjojen saralla oli tietenkin Canon eos 600D! Uutta kameraa onkin odotettu;) Mulle tuli vaan vähän ahdistus, kun vihdoin sain sen rakkauden käsiini. Siihen viittaakin toi lainaus Liksomilta.
Vasta tänään pääsin taas vauhtiin kuvaamisen saralla.
Mielenkiintoisin ja mukavin yllätys oli ehkä Elina Lappalaisen Syötäväksi kasvatetut, joka on voittanu tietofinlandian. Se kertoo eläimien tehotuotannosta. Enpä ole kauheesti vielä ehtinyt lueskeleen, mutta vaikuttaa hyvin ja mielenkiintoiseti kirjotetulta.
Santerilta sain semmosen pienen kaiuttimen, joka sopii mm. puhelimeen ja sen voi ottaa mukaan kaikkialle. Hehee, se on ihan paras. Ja nyt voin popittaa omassakin hyoneessa!
Sit sain mm. villasukkia, uuden päiväkirja, pari muuta kirjaa, maalauspaletin, suklaata, pyjaman, kymppitonnin ja sit ainakin semmosen söpön peltisen ompelurasian.
Kameran rinnalla tykkäsin ilahduin eniten perheen yhteisistä lahjoista: jättisuuret pehmeät pyyhkeet, lautapeli (pris connection), uus nettiyhteys, elokuvia ja sit semmonen ihana luomutee collection:)



Tänä jouluna oli myös se kiva, että ystävien lahjat oli yhtä hyviä, kun noi vanhempienkin. Kiitos ihan hirmusti kaikille! Kaverien lahjoista mun on ihan pakko nostaa yksi yli muiden, koska Hanna vaan anto niin mahtavan lahjan! Tollasen XL-budha teemukin, teetä ja sit semmosen budha teeliottimen (miksi sitä pitäs kutsuu?). Hekotettiin noille jo, kun oltiin ostamassa lahjoja ja oli ihan mahtavaa saada ne omaksi;)



Annoin muuten itsellenikin joululahajan. Tai tavallaan. Kun olin ostamassa joululahjoja, löysin kirpparilta tollasen ihan himo siistin vanhan kamera. Se ei kyllä toimi, mutta se on vaan niin hieno esine! En voinut jättää sitä sinne, kun se ei ollut kalliskaan;)



Joulupäivän vietin kotona aika samoissa merkeissä, kun aatonkin. Oli mukavaa, mutta eilen oli ihan kiva päästä liikkeelle.

Olin Auralla yötä. Illalla katottiin Kaunota&Hirviö ja Muumipeikko ja pystötähti videolta;) Ah! VHS:ssät on ihan huikeita ja ihanan nostalgisia. Nyt on jo suunnitelmissa uus VHS-ilta;) Muutenkin oli tosi kiva ilta. Sai pitkästä aikaa jutella ikäisensä kanssa8) Ja heh, en pysty oleen kuvaamatta Auran koiria, kun oon niillä.
Melli on kaunis koira.






Ja tänään suoraan Auralta hilpasin bussilla keskustaan.
Käytiin Vallun kanssa katommassa se Piin Elämä (vai elämö, niin lipussa luki). Se oli tavallan hyvä ja visuaalisesti hieno, mutta odotin siltä visuaaliselta puolelta vähän enemmän niin nojoo. Mutta siinä oli ihan huikeita kohtia ja söpöjä elukoita;) Tarinasta tuli mieleen vähän Robinson Crusoella höystetty Titanic.
Ei valittamista ja meillä oli hauskaa. Toivottavasti ei häiritty siellä takarivissä muita:D





Nyt illan oon chillaillu kotona. Tein ekaa kertaa falfel-pyöryköitä ja ne oli ihan sika hyvii! Ihanaa vaihtelua jouluruoalle;)

Tässä vielä työ, jonka maalasin joulun alla. Se on kyllä vähän kesken. Mutta mä tykkään siitä ja olne onnellinen, kun onnistuin!


p.s. Toivottavasti jollain alko soimaan hälytyskellot. Se kymppitonni on siis Unkari rahaa ja euroissa jotain 30 euroa:D Ollaan lähössä perheen kesken hiihtolomalla Pudapestiin(; oon aika huolestunu, jos kukaan ei huomannu!

2 kommenttia:

  1. Mä huomasin kymppitonnin, ja sait sillä mut lukee sen kohan uudelleen miljoona kertaa et onnistuit jos sitä yritit:DD jee super kiva jos tykkäsit kun mun synttärilahja sulle ny oli vähän mitä oli (=ei mitään:D) Ihan sairaan hyviä kuvia! Taitaa olla aikamoinen se sun kameras:) (tarkotin siis sitä sun canonia en kirpparikameraa;) ihan näin selvennyksenä). Mun oli nyt pakko stooreilla tähän kun missään muualla et vastaa.... Oot mun kaa huomenna heido<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Operation kymppitonni comleted!(; Budha on pyyhääkin pyhempi, kiitos! ja kiitos:)<3 x
      tietty otin nää sillä kirpparikameralla! oon kato niin proo kuvaan(;
      budhailu vie aikaa sori!
      heido vaan!!;)
      Saara

      Poista