tiistai 4. joulukuuta 2012

4; It’s in all the things, that make you who you are

Netta:

Heips!
En oikeen tiiä miten alotan tän, joten taidan alottaa tän koko tekstin ihan alusta:)

Elikkäs, mä synnyin Hämeenlinnassa maaliskuussa -97. Siellä asustelin sitte elämäni ensimmäiset vuodet, mutta sitte viis vuotiaana muutettiin iskän työn perässä tänne Tampereelle. Melkein heti muuton jälkee alotin eskarin Nekalassa, ja tutustuin joihinki sellasiin ihmisiin joita tunnen vieläki. Ala-asteen mäki kävin Nekalassa. Ja nyt oon Norssissa ysillä, ja koitan kuumeisesti miettiä jatko-opiskelu paikkaa... Tampereen sisäsesti oon muuttanu kai kolme kertaa.
  
Mulla on aika iso perhe, kaks siskoo, kaks veljee ja äiti ja iskä... Tällä hetkellä lemmikkinä meillä on koira, Pippuri, joka ostettiin vappuna 2010, pitkän vinkumisen jälkeen:D Oon aina ollu aika eläinrakas, meillä on ollu aikasemmin gerbiilejä ja hamstereita.

 


Ihmisenä oon aika ilonen ja positiivinen, vaikka tietysti on mullaki huonoja päiviä. Oon kuitenki aina ollu tosi ujo ja hiljanen ja musta tuntuu, että se piirre ei ainakaa oo musta muuttumassa mihinkää, vaikken enää ookkaa ihan nii ujo ku ennen. Yritän olla ystävällinen ja kohtelias kaikille, koska en haluu kenenkää vihoja niskaani. Mulla on paljon kavereita, mutta vaan pari ystävää. Välit melkein kaikkiin sellasiin ihmisiin jotka joskus oli mulle tärkeitä nii on katkennu kokonaan, mutta eipä se mun elämää oikeestaan haittaa enää. Eihän se tietenkää oo koskaan kivaa menettää ittelleen tärkeitä ihmisiä mutta joskus se vaan menee nii.

 Oon nykyään muute varmaanki tosi nolife, koska melkein kaikki mun vapaa-aika menee opiskeluun, nukkumiseen tai johonki turhaan... (nyt kuulostan kauheelta hikeltä, mutta en oo, koska äikän ja bilsan päättötyöt pitäis saada edistymään!!) Ennen vietin tosi paljon aikaa kavereitten kanssa, ja kotona ainoostaan nukuin, mutta nyt on asiat vähän erilailla. Ens vuonna aijon viettää enemmän aikaa kavereitten kanssa (tää voi olla mun uuden vuoden lupaus 2013.) Nii ja harrastuksia mulla ei oikeestaan oo, paitsi tietty lenkkeily ja valokuvaus lähinnä. Ennen harrastin telinevoimistelua, mutta sen lopetin kolmannella tai neljännellä luokalla, koska olin liian hyvä.. Eiku. 

 Mulle on tosi tärkeetä, että kaikki tavarat on omilla paikoillaan ja että on aina siistiä, en vaa voi sietää sitä, jos mun tavarat ei oo oikeilla paikoilla, tai jos joka paikassa on esim. koiran karvoja. Tääki on sellane asia mikä mussa on oikeestaa muuttunu tosi paljon, ku ennen mulle oli ihan sama missä mun tavarat oli kunhan vaa itte tiesin missä ne on.
Siks inhoonki ku meijän koira valtaa mun sängyn.. 
Musta on muutenki nykyään tullu sellanen, että mietin tosi paljon asioita, paljon enemmän ku ennen. Ennen en oikeestaan suunnitellu mun elämää yhtä päivää pidemmälle, mut nykyään suunnittelen varmaan kaiken. :D Toisaltahan se on kai ihan hyvä, mutta sitte joskus tekis mieli vaa olla miettimättä mitää ja ajattelematta mitään. 

Musiikki on aina ollu tärkeessä osassa mun elämää. Emmä oo koskaan ite soittanu mitään soitinta, mutta kuuntelen tosi paljon musiikkia, joko radiosta, YouTubesta tai sitte ihan levyltä. Mä kuuntelen oikeestaa melkee mitä vaan musiikkia.:)
  Tykkään liikkua ja kuvata luontoo tosi paljon. Jotenki mä vaan tykkään kuljeskella luonnossa kameran kanssa. Ennen en voinu sietää luonnossa jormailua, mut nykyään teen sitä nii usein meijän koiran kanssa, että oon alkanu tykkäämään siitä !
 Koko kesän yritin saada täydellistä kuvaa perhosesta, mutta en onnistunu. Ehkä ens kesänä..


Perhosten kuvaaminen ei taida olla ihan mun juttu..


Tässä parin päivän aikana ei oo oikeestaan tapahtunu mitään maata mullistavaa, joten mulla ei oikeestaan oo mitään kirjoteltavaa. Toi teksti on nyt mikä on. Luultavasti saatte musta paremman kuvan tulevista postauksista ! :-)

 Joten byee !

2 kommenttia: