maanantai 3. joulukuuta 2012

3: And I think to myself, what a wonderful world

Saara:

Hellou!
Tänään kirjotan itsestäni jotain ja yritän tehdä sen niin, että teille avartuisi vähän mitä mun päässä liikkuu;)
Mietin aika pitkään, että miten mä nyt aloitan tän sepustuksen ja en keksiny yhtään mitään. Höh, kaippa se on vaan tyhtävä sillain puskan kautta?

Ainakin oon ollu pienestä pitäen tällänen herkkusuu;)

Oon syntyny Tampereella marraskussa 1997 ja asunut pienen ikäni täällä Viinikassa.
Aloitin tarhan ihan pienenä ja kävin Viinikan tarhaa ja eskaria kunnes menin Nekalan kouluun.
Oon siis nyt ysillä Norssissa.
Mulla on aina ollu paljon kavereita ja ystäviä. Osaan mun nykyisistä ystävistä oon tutustunu jo tarhassa tai ala-asteella ja osa on ollu matkassa mukana vasta yläasteelta tai vasta tältä kesältä tai syksyltä:) Ja Pinja on semmonen spessu, jonka oon tuntenu ööh.. aina?:) Aina välillä mietin, että miten mulle on sattunutkin osuun niin hemmetisti niin parhaita ja ihania ja tärkeitä ihmisiä mun elämään. Jotenkin tuntuu hassulta, että mulla on niitä "parhaita kavereita" niin, että en edes ehdi näkeen kaikkia ja joillain ei oo yhtäkään ystävää:( Elämä on epäreilua, mutta mulla ei ole mitään valittamista!<3

Pinja ja mä;) Tää kuva saa nyt edustaa kaikkia mun ystäviä!<3

Kavereiden lisäks mulla on aina ollu paljon harrastuksia8)
Kakkosella alotin partion ja se onkin ainoo harratus, joka on säilyny niin kauan, että vieläkin käyn kerran viikossa kirkolla sekoilemassa typyjen kanssa!;) Tekis nyt mieli alkaa puollustaan partioo, että se ei oo mitään eräjormailua, mutta en tee sitä, koska a) se menis vähän ohi aiheen ja b) ei mun tarvi, koska on ihan sama mitä luuletteko te, että kokoon telttoja ja solmin solmuja kerran viikossa:D
Ala-asteen aikana soitin myös pianoa ja klarinettia ja pelasin aika montakin vuotta säbää:) Noi harrastakset lopetin varmaan siks, että en oo kovinkaan pitkäjänteinen. Toisaalta hassua, kun kyllähän mä monia asioita taas teen hyvinkin pitkäjänteisesti. Ehkä mun pitää vaan tykätä jostain jutusta ihan kympillä;)
Ja tällä hetkellä harrastan sillain virallisesti teatteria, joka on osoittautunu erittäin hyväksi valinnaksi ja siitä on muodostunu aika iso osa mun arkea, onhan se kaks kertaa viikossa; tiistaisin ja tortaisin. Lisäksi torstaisin teatterin jälkeen meen aina paikallisprotuun:) Näiden lisäks mä myös lasken lukemisen, maalaamisen, piirtämisen, valokuvaamisen, ruoanlaitoin ja leipomisen mun harrastuksiks:) Ne on kuitenkin niin iso ja tärkeä osa mun elämää. Kavereiden lisäks kirjottelen varmaankin mun harrastuksista aika paljon tänne;)



Jos nyt alkaisin miettiin millanen oon nowadays niin oon ainakin positiivinen, mahdollisimman iloinen, elämänhaluinen, taiteilija, pikkuruinen hippi(äinen), kasvissyöjä, protu, rakastava ja rakastettu (toi kuulosti itsekkäältä, mutta tarkoitin sillä, että tiedän, että mulla on paljon ihmisiä ympärillä, jotka ihan oikeesti välittää ja rakastaa!), ajattelija ja semmonen dreamer, välillä aika kärkevä, myönnettäköön välillä myös vähän mustasukkainen (joskaan en nykyään enään yhtään niin paljon).

Jos olisin seiskalla esim miettiny niin osin varmaa ollu aika nolife:D Mutta nykyään oon niin yeslife (hehheheee...toivottavasti ymmärätte!), että ette enemmän yeslifee löydä!(; Jotenkin vaan päätin vuoden alussa, että teen tästä vuodesta toiminnallisen, unohtumattoman, onnellisen ja muuutenkin kaikin puolin täydellisen. Ja nyt vuoden lopussa voin tosiaan sanoo, että oon niin onnistunu:)
Vaikka tykkäänkin suunnitella ja unelmoida tulevaa niin oon aika hyvin omaksunut sellasen 'elä hetkessä'-asenteen. Vuoden aikana on tapahtunu kaikenlaista unohtumatonta ja oon tutustunu moneen uuteen ihanaan ihmiseen ja tehny paljon uusia juttuja vanhojen ihanien ihmisten kanssa.
Oon myös kasvanu ihan tosi paljon! Ainakin siinä mielessä, että oon nykyään paljon rauhallisempi ja rauhan haluisempi. Tavallaan musta on tullu jopa konflikti kammoinen:D Tai mua alkaa ahdistaa, jos oon vähänkään huonoissa väleissä kenenkään kanssa.
Ahdistus on myös yksi tavallaan tärkee sana tältä vuodelta. Toi kuulosti dramaattiselta, älkää käsittäkö väärin! En oo ollu montaakaa kertaa ahdistunu, mutta siis oon tänä vuonna vasta tajunnu mitä ahdistus on;) Välillä on ollut vähän huonompia päiviä. Kaikillahan tietenkin on ollu. Ja sanottakoon vielä, että niitö on oolu ihan extra vähän mun vuodessa:)

Jotkut asiat muuttuuu, jotkut ei...

Yksi juttu mikä pitää mainita on, että oon nyt vasta ysin aikana oppinu englantia ihan himona enemmän. Heh se on jotenkin vaan mulle niin hieno juttu, kun on tajunnu, että mähän oikeesti ymmärrän sitä kieltä;) Se onkin sitten ainoo asia, jonka takia oon tuntenu koulukäynnin tarpeelliseksi! Nyt kun meillä on tetti niin tuntuu, että mähän voisin oikeesti olla vaan töissä! En varmaan vaan ois kauheen hyvätuloinen harjoittelijana päivähoidossa, mutta siis kuiteski:D Tunnen vaan olemassa oloni paljon arvokkaammaks tuolla tetissä kuin koulussa!
Koulusta sanottakoon vielä sen verran, että kyllä, olen siellä aika hyvä. Vaikka en oo taas ysillä tehny osapuilleen mitään muute, kun muutaman kerran enkun läksyt ja jonkun kirjotelman. Ehkä siitä, että hiketin seiskalla on oikeesti ollu jotain hyötyä..:) Ehkä koulu alkaa tuntuun koululta, kun ens viikolla alkaa äikkä ja bilsa ja niissä päättötöiden aherrus!
Hehee tää mun teksti käyttää hyväkseen aika paljon aasinsiltoja, mutta siis kouluun liittyen vielä. Mä en nykyään stressaa asioista lähes yhtään! Ja se on niinku superhyper paras juttu!:) Teen tietenkin asiat kuin ennenkin, mutta nykyään jätän esim koulun suhteen sen stressin pois:D Musta lopulta oikeesti tuntuu, että mä vaan stressasin koulusta ja en oikeesti tehny mitään...

Hehee, mulla on pikkuruinen kilpikonna Kustaa:) Se onkin itseasiassa just nyt jääkaapissa talvihorroksessa. Älkää huoliko, se tekee sille vaain hyvää(;

Niin kuin mainitsinkin jo, mä olen kasvissyöjä. Ajattelin, että siitä aiheesta te ehkä haluaisitte kuulla jotain ja päätin kirjottaa muutaman rivin.
Oon ollut kasvisyöjä nyt ihan pikkusen reilun vuoden ja neljä kuukautta. Tollain kirjotettuna se tuntuu hirmu lyhyeltä ajalta, koska musta itestä tuntuu kuin olisin ollut kasvissyöjä jo ikuisuuden! Tai niinku aina.
Syön kalaa (lukuunottamatta tonnikalaa), kananmunaa ja maitotuotteita. En siis syö lihaa, kanaa ja liivatetta. Noi rajat kulkeen niin erilailla eri kasvissyöjillä! Mun uusin laajennus on liivate. En kyllä tajua mikä ihmeen kasvissyöjä oon ollu jos oon kuitenkin nassuttanu liivatekarkkeja ja kakkuja...
Olen kasvissyäjä eettisistä ja etenkin egologisista syistä. Mua ei niinkään harmita se, että eläimiä tapetaan, mutta se kyllä että niitä tehotuotetaan ja kidutetaan, että ihmiset sais syödä lauantaimakkaraa ja grillipihviä:( Muutenkin, jos kerran haluaa lihaa syödä ja kasvattaa pitäis musta ottaa vastuuu siitä, että ne eläimet saa elää hyvän elämän!
Ja se nyt on saletti, että esim naudan liha on ihan yliepäegologista! 10 grammalla naudanlihaa vois perjaatteessa ajaa kilometrin autolla... Siis vain perjaatteessa;) Mä kyllä tiedän, että mulla on vaikka kuinka monta epäegologista elämätapaa, mutta teen tällä rehuilulla osani yhteisen hyvän eteen!
Oon kyllä miettinyt, että suomalaista riistaa voisin syödä, mutta siinä on vaan se ongelma, että en erityisemmin pidä riistan mausta:D
Nyt, kun tästä syntyi tälläinen palopuhe, kannustan ihan teitä kaikkia kasvissyöjiksi! Vaikka myönnän, että kyllä mä ennen oikeesti tykkäsin lihasta ja sillain niin ei se oikeesti ole vaikeaa!:) Mua ei oo piitkään aikaan enään edes tehnyt mieli lihaa;)

Kierrättäkää! 
Heh, ompas tostakin jo aikaa.. en ede ollu tollon vielä protu:o
Nyt tais loppua tästä pälpättäjästä puhti;) Kyllä te tutustutte muhun pikku hiljaa tän blogin myötä;) Ja jos ootte ihan hirveen kiinnostuneita ja tiedonhaluisia niin eikun vaan lueskeleen mun vanhaa blogia (hihii täältä!), mutta ei ehkä kannata lukee niitä kaikkein vanhpii, koska oon muuttunu niin hirmusti vuoden aikana:D

En muistanutkaan mainita, että oon ihan true directioner:D Mutta musta tuntuu, että ainakin vanhat lukijat on saanu ihan tarpeeks One Directionista, että ei siitä sitten enempää;)

Kuulumisia!
Ensiksi kamala, hirveä, ikävä suru-uutinen: mun järkkäri on mennyt rikki:::((((( ÄÄ mun rakaaas!:(
Mä nyt niin toivon, että sen akku on vaan seonnu, mutta ei mulla oo toista akkua, että voisin kokeilla..
Onhan mulle pieni pilke nyt silmäkulmassa, että tuleeko uuden rungon hankinta näin nopeesti, mutte ei oo kiva. En tiedä miten te nyt sit saatte kuvia!:( Ehkä tuvaudun vanhaan kunnon pokkariin:D
Nytkin saatte jotain arkistojen kätkoistä;)
Niin ja tänään oli taas tet päivä:) Oli taas kivaa, vaikkakin nukuin viikonloppuna aika huonosti ja mua väsytti ihan sairaasti:D Oltiin Sannin (harjottelija samassa paikassa) kanssa ihan jo menossa kans päiväunille, kun lapsukaiset nukku. Sannikaan ei ollu tainnu kauheemmin nukkua viikonloppuna:D

Ja empä ole erikoisempia tehnyt lauantain jälkeen. Mä nyt oon vähän semmonen kotihiiri, jos en oo sopinu mitään kenenkaan kanssa;) Niitä päiviä on kyllä aika harvassa.
Sunnuntaina nukuin pitkään ja sit tein melkein koko päivän joulukalenteria Varpulle, kun oon muutenkin vähn kröhkröh... myöhässä;) Onneks Varpuki on! Mulla ois kyl tän jälkeen suunnitelmissa viimeistellä se;)
Niin ja olin mä Roussin, Sonja ja Hansulin kaa pulkkamäessä eilen! jee! Me oltiin tänään lapsienkin kaa mäessä ja ne oli melkein yhtä innoissaa, kun me eilen:D

Niin muuten! Vaikka mulla oli kamala, hirveä, ikävä suru-uutinen, on mulla myös ilouutinenkin!:) Ilmottauduin just kahteen apparikoulutukseen;) Kävin siis protun kesällä ja protulla on kahden ohjaajan lisäksi 5-7 apparia eli vähän niinku isosta ja mä meen joulun jälkeen ja keväällä koulutuksiin ja sit musta toivottavasti tulee yhtä supermahtavaihana appari niinkun Pinja, Sonya, Lottis, Juuso ja Artturi oli:) Ainakin niissä koulutuksissa oli kuulemma kivaa:)

Heii oon taas datannu koko päivän niin laitan teille niitä arkistojen aarteita:D Ja tosiaan tuorein kuva musta löytyykin mun edellisestä postauksesta;)

heiheii!<3 x

ps. Saa liittyä lukijaks ja kommentoida!;) vinksvinks

Vielä vähän joulutunnelmaa!:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti